LEGO Edukacija je program učenja koji se bavi predajom znanja iz nauke, tehnologije, inženjerstva i matematike. Program je namijenjen djeci osnovno-školskog uzrasta koja tek upoznaju pojmove iz tih područja.

LEGO edukacioni program razvija se i koristi već 30 godina u suradnji s učiteljima i obrazovnim institucijama diljem svijeta kao što su Carnegie Mellon, Massachusetts Institute of Technology, Edinburgh, Cambridge te Fraunhofer institutom. Taj program obuhvaća najbolje digitalne i fizičke resurse za praktičan rad koji je za polaznike zanimljiv, relevantan, praktičan i kreativan.

PROGRAM: Lego KIDS

Preporučeni uzrast: 5-8 godina

Na Lego KIDS radionicama koriste se edukacione setove LEGO WeDo 2.0 koji omogućavaju djeci da se kroz igru upoznaju sa svijetom tehnologije, robotike, programiranja i održivog razvoja rješavajući ekološke i društvene izazove na način prilagođen njihovom uzrastu. Djeca se upoznaju sa osnovnim principima programiranja kroz vizuelne blokove, gradeći robota od Lego kocki, a zatim ga povezuju s računarom i „oživljavaju“ ga i upravljanju njime zadavajuću komande na računaru. Dok rješavaju problem naučiće da prepoznaju niz koraka koje vode njegovom rješenju i tako steći algoritamsko razmišljanje koje je neophodno za programiranje. Kada naprave mehanizam uradiće i evaluaciju, tj.  procijenu da li napravljeni prototip radi ono što se od njega očekuje.

Kroz interakciju i istraživanje djeca otkrivaju i razvijaju veze između elektronskih i mehaničkih elemenata svijeta koji nas okružuje. Praveći Lego robote i razne mehanizme, djeca se odlično zabavljaju ali i uče kako rade razni mehanički uređaji.  Cilj je da se djeci približe složene teme iz fizike, inženjerstva i programiranja ali i da se poboljša njihova motorika i kognitivne sposobnosti. Teme koje se obrađuju na radionicama su veoma raznovrsne: od istraživanja biljnog i životinjskog svijeta do dalekog svemira i morskih dubina.

Tokom izrade modela polaznici prolaze kroz sve faze prisutne u inženjerskom dizajniranju: od definisanja problema, preko planiranja, pravljenja rešenja, njegove modifikacije, i na kraju objašnjavanja rješenja. Da bi došli do cilja moraju da rade u paru čime se podstiče saradnja i komunikacione vještine.

LEGO WeDo razvija samopouzdanje, kreativnost i podstiče kritičko mišljenje, omogućava djeci da prošire svoje vidike, razviju pozitivne navike, nauče kako da istražuju, analiziraju i objektivno sagledaju problem i odaberu najbolje rješenje.

Šta će vaše djete naučiti:

  • Razvoj fine motorike i koordinacije oko-ruka
  • Razvoj logičko – matematičkih vještina jer program uključuje razvoj mentalnog razmišljanja i shvatanja matematičkih pojmova, kao što su veličina, boja, oblik, količina, brojevi, aritmetički znakovi, razvrstavanje, simetrija, mjerenje i sl.
  • Unapređenje empatije kroz timski rad
  • Kognitivni razvoj kroz istraživanje novog, sticanje iskustava i bogaćenje znanja
  • Kako izraditi robota, povezati ga sa laptopom preko bluetootha i upravljati njime putem računara
  • Princip rada robota i njegovo kretanje
  • Upoznavanje sa ekološkim temama na zabavan način
  • Princip rada senzora
  • Uče se dekompoziciji problema, tj. kako da ga razlože na manje dijelove kako bi olakšali dolazak do rješenja.

Struktura radionca se može svesti na četiri koraka, a to su:

  • Motivacija
    U uvodnom djelu, polaznici se motivišu za aktivnost koja slijedi uz pomoć prezentacije, animiranoga filma i popratne priče. Tokom predavanja veliki naglasak daje se na razumevanju i raspravi o zadatoj temi, te uviđanju prednosti i mana određenog dizajna.
  • Izgradnja
    Polaznici grade zadati model u paru tako da razvijaju timski duh i vježbaju komunikaciju u kreativnim procesima i rješavanju problema.
  • Razmatranje
    Slijedi dio razmatranja modela, mogućih poboljšanja, te Potstiče se diskusija o modelu i njegovim elementima. Djeca tada uče da prime i daju kritike, precizno i pošteno da upoređuju rezultate, i na kraju biraju najbolju ideju.
  • Završni dio
    U završnom koraku izvode se izmjene koje su indetifikovne u fazi razmatranja. Ovo je inače najzabavniji dio jer djeca isprobavaju svoje ideje na modelu.

Radionice se održavaju jednom sedmično u trajanju od 1 h i 15 min. Radionice vode visikokvalifikovani predavači s iskustvom u radu s djecom. Broj polaznika po radionici je ograničen na 6.

 

PROGRAM: Lego + Scratch

Preporučeni uzrast: 9-11 godina

Radionice Lego robotike omogućavju djeci se kroz zabavu i igru upoznaju sa zanimljivim svijetom tehnologije. Polaznici se kroz njima poznatu “igračku” brzo uključuju u vježbe i na praktičan način upoznaju principe rada mašina i sistema koji ih okružuju. Praktični rad je suština učenja jer djeca aktivno primjenjuju stečeno znanje i tako usvajaju sadržaj predavanja. Za ugodan praktični rad možemo zahvaliti dobro odabranim i raznovrsnim elementima koje možemo naći u LEGO Education setovima i među osnovcima veoma popularnom programu Scratch, a koje koristimo na našim radionicama.

U Scratchu dijeca uče osnove logike programiranja, bez učenja komplikovane sintakse standardnih programskih jezika, jer ovaj program koristi vizuelne komponente. Djeca se upoznaju sa osnovnim principima programiranja kroz vizuelne blokove, koji se sklapaju slično lego blokovima.  Na radionicama Lego Robotika polaznici će praviti robota od Lego kocki, a zatim programiraju naredbe u programu Scratch.

Za još veću raznolikost i šire mogućnosti projekata u kombinaciji sa Lego i Scratch koristimo i micro:bit.

Kroz interakciju i istraživanje djeca otkrivaju i razvijaju veze između elektronskih i mehaničkih elemenata svijeta koji nas okružuje. Veliki naglasak se postavlja na razumijevanju i raspravi o zadanoj temi, te uviđanju prednosti i mana određenog dizajna. Djeca se tada uče primati i davati kritike, precizno i pošteno uspoređivati rezultate, te konačno odabrati najbolju ideju. Učenici rade u paru tako da razvijaju timski duh i vježbaju komunikaciju u kreativnim procesima i rješavanju problema.

Sve aktivnosti u programu izvode se po zadanoj strukturi u četiri koraka, a to su:

  • Motivacija
    U prvome dijelu, polaznici se motiviraju za aktivnost koja slijedi uz pomoć animiranoga filma i popratne priče.
  • Izgradnja
    Zatim polaznici grade zadani model u paru, tako da svaki pojedinačno gradi jedan dio modela koji na kraju spajaju u zajedničku kreaciju.
  • Razmatranje
    Slijedi dio razmatranja modela, mogućih poboljšanja te mjerenja funkcionalnosti. Potiče se diskusija o modelu i njegovim elementima.
  • Nastavak
    U završnom koraku vrše se promjene i poboljšanja na modelima, a koja su rezultat  faze razmatranja. Ovo je inače najzabavniji dio jer djeca isprobaju svoje ideje na modelu.

Radionice se održavaju jednom sedmično u trajanju od 1 h i 15 min. Radionice vode visikokvalifikovani predavači s iskustvom u radu s djecom. Broj polaznika po radionici je ograničen na 6.