After School STEM Sarajevo - STEM obrazovanje

STEM (STEAM) u ranom obrazovanju

STEM je pojam koji dolazi iz engleskog jezika, a akronim je početnih slova četiri akademske discipline: Science (nauka), Technology (tehnologija), Enginnering (inženjerstvo) i Mathematics (matematika). U kraticu se može dodati i slovo A (arts), čime se naglasak stavlja i na umjetnost te kreativno učenje. Nastao je u Sjedinjenim Američkim Državama s ciljem kvalitetnijeg obrazovanja za tehnološki razvoj. Ovaj se pojam prvenstveno odnosi na učeničku, odnosno buduću studentsku populaciju koju se želi potaknuti na upis studija koji pripadaju STEM području. Ipak, u posljednje se vrijeme neki aspekti STEM obrazovanja koriste i u ranom obrazovanju. Glavna je osobina STEM-a integrirani, cjeloviti pristup usvajanju i učenju, pri čemu se prirodne nauke (S) i matematika (M) metaforički predstavljaju kao „korice knjige“ u kojoj su sadržaj tehnologija i inženjering.

STEM obrazovanje je drugačije od učenja pojedinačnih tema iz nauke, tehnologije, inženjeringa i matematike jer naglašava integraciju i uzajamnu podršku. Istraživanja o učenju znanosti pokazala su da djeca imaju koristi od kontekstualiziranog, integriranog poučavanja, a integracija često produbljuje razumijevanje važnih koncepata, potiče rješavanje problema i razumijevanje kako se ti koncepti primjenjuju u stvarnom svijetu. STEM poučavanje ima pozitivan učinak i na druga razvojna područja poput čitanja i pismenosti općenito jer usmeno izražavanje je važan dio STEM obrazovanja jer djeca razvijaju vještine postavljanja pitanja, opisivanja promatranog, identificiranja problema te pronalaženja i dijeljenja rješenja, što se svakako može povezati s prednostima naučnog opismenjavanja djece.

Nauka je pismenost iznimno važna vještina u savremenom društvu u kojem prevladava tehnologija koja se sve više razvija i napreduje. Istraživačke aktivnosti već od najranije dobi pobuđuju interes djece za naučnim područjima te zadovoljavaju njihovu urođenu znatiželju i potrebu za razumijevanjem svijeta koji ih okružuje, svijeta u kojem odrastaju.

Djeca  se mogu baviti naukom i sva bi trebala dobiti priliku da postanu naučno pismena, a da bi se to moglo dogoditi, djeci treba u što ranijoj dobi ponuditi mogućnost stjecanja neposrednih iskustava istraživanjem svoje okoline na sličan način kako naučnik istražuje svoje područje zanimanja.

Roditeljski angažman može pobuditi dječju znatiželju za istraživanjem pojedinih naučnih područja

Roditelji su, barem u ranom djetinjstvu, najvažnije osobe u djetetovu životu. Oni su djetetu podrška, oslonac i primjer. Roditelji pripadaju kategoriji „značajnih drugih“, odnosno onih aktera koje djeca uvažavaju kao važne putokaze i orijentire u svakodnevnom životu. Upravo je zato važna njihova uključenost u djetetovu obrazovanju te uloga u poticanju i pobuđivanju djetetova interesa za razna područja zanimanja pa tako i nauku. Nauka je još uvijek nedovoljno zastupljeno područje u ranom obrazovanju, kako u svijetu tako i u BiH.

Nauka nisu samo mnogobrojne činjenice, koncepti, zakoni, teorije i modeli koji objašnjavaju načine funkcioniranja svijeta, a kojima bi se djeca u ranom djetinjstvu trebala baviti, već naučno opismenjavanje u ranoj dobi prije svega znači podržavanje i njegovanje istraživačkog i otkrivačkog duha djece.

AfterSchool radionice

AfterSchool radionice se realizirau kao izvanškolski program u kojem se potiče inovativnost i razvoj samopouzdanja djeteta kroz igru i zabavne eksperimente, a sam je program osmišljen u suradnji sa stručnjacima iz STEM područja.

Interaktivne naučne radionice nude okruženje konstruktivnih i logički vođenih situacija te podražaja koji stimuliraju razvoj djece. Djeca imaju priliku neposredno proživjeti eksperimente, izraditi različite funkcionalne naprave, naučne i društvene igre, male naučne projekte, izazovne zadatke, programiranje, mjerenja, prikaze i analize mjerenih podataka, slaganje i konstruiranje, itd.

Djeca uče neposrednim iskustvom i imaju priliku istraživati i provesti brojne jednostavne eksperimente. Putem različitih zanimljivih tema mogu zaključivati, rješavati probleme i na kreativan način upoznati se s tajnama prirode.

Kroz aktivnosti na radionicama kod djece je potaknuta veća opća znatiželja i da kod kuće postavljaju pitanja povezana s STEM područjem.

U AfterSchool otkrivamo zabavnu stranu nauke…

AfterSchool nudi interaktivne naučne radionice. Cilj je da kod djece uzrasta od 5 do 12 godina razvijemo prirodnu radoznalost, kreativnost, samostalno i kritičko mišljenje, kao i pozitivan odnos prema učenju, nauci i svijetu koji nas okružuje.

Želite li i sami da se uvjerite izgleda druženje na AfterSchool radionicama, zakažite besplatnu probnu radionicu popunjavanjem formulara na našoj web stranici ili nam pišite u FB inbox ili pozovite 061 425 164.

Related Posts